Program

Teoretisk samleie

Teoretisk samleie

Seksualundervisningen strekker ikke til - selv etter mange forsøk på å bedre situasjonen. Hva skal egentlig til for å fikse den, og hva bør den inneholde? 
Mange føler seksualundervisningen på skolen ikke er tilstrekkelig til å forberede dem på å bli seksuelt aktive. Lenge har den norske seksualundervisninga gått ut på å tre en kondom på en banan mens en flau lærer forteller om heteroseksuelt samleie, men sex kan være så mye mer enn det. 
Skeivt samleie, seksuell identitet, og å sette grenser - er det blant de tingene man også burde lære i seksualundervisningen? Mange mener det ikke er nok å bare å lære om blomster og bier - kunnskap om seksualitet er en måte å forebygge overgrep på, og kan skape trygghet rundt egen kropp og intimitet sammen med andre.
Spørsmålet er hvor langt seksualundervisningen skal gå. Ønsker vi å gi barn og unge kunnskap om pornoindustrien, fetisjer, fyllesex og one night stands? Hva med orgier og trekanter? Hvem skal definere hva som er “normal” sex? 

Logg inn